27 februari 2012

Igår var det tävling igen, denna gång i samband med Västerbottens Kaninhoppares årsmöte. Årsmötet hölls först och gick snabbt och smidigt och därefter skulle det tävlas. Jag startade Deimos i eliten, Prinsessa i medelsvår och Stjärna utom tävlan i lätt. Deimos gick helt okej men petade ner ett hinder för mycket för att få hoppa final. Sedan var det Prinsessas tur, hon hoppade riktigt fint på 1+1 fel. Konkurrensen i klassen var dock stenhård så någon pinne blev det inte denna gång, men jag är ändå så otroligt nöjd med hur hon har utvecklats. Hon har verkligen fått koll på vad det är hon ska göra och hon hoppar avslappnat och i ett perfekt tempo. Sist men inte minst skulle Stjärna få hoppa lätt utom tävlan. Min knasiga tant som bara gör som hon själv vill strosade genom banan i sitt eget tempo och visade ungkaninerna hur man gör för att klara hindren med så liten ansträngning som möjligt.

Det allra roligaste med dagen var dock framgångarna för Scarlets bebisar. Hos oss i Västerbotten så tog Keyla med förare Elin vid kopplet sin allra första pinne och uppe i Norrbotten så fick Doris med sin förare Hanna första pinnen i medelsvår! Är så otroligt stolt över "mina" tjejer, helt grymt duktiga är ni! Till råga på finns bägge ekipagens finallopp på film, så det tänkte jag bjuda på här. Enjoy!



Elin och Keyla



Hanna och Doris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0